Presentation av Umetrollets Miss Samantha Far

Umetrollets Miss Samantha Far
Sto
Fux
Född: 2007
Efter: ?
Undan: Näsvallens Fapriola
Ras: Shetlansdponny

Mantis som hon kallas föddes tidigare än beräknat men allt gick bra ändå.
Jag kom ut till stallet en morgon och märker direkt att Fappris inte var sig lik, det var som att hon vaktade något så jag kikade över boxkanten och där bakom min lilla gumma står världens gulligaste fölunge. 
Mamma fick nog en mindre chock för jag ringde till henne o skrek att Fappris hade fått ett föl och så hörde hon inte ordet föl så hon trodde att det hade hänt nå allvarligt.
Mantis blev en stor o ståtlig tjej som mäxte så det knakade och jag tror var på gränsen att bli överväxt, alltså över 107cm i mankhöjd. Iaf så valde vi att behålla Billy och sälja Mantis så hon flyttade enda ner till Västerås där hon förhoppningsvis bor än idag.
 /Alexandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0