Presentation av Vitamin

Vitamin
Hingst
Mörkfux (Silversvart om du frågar mig)
Född: 2001
Efter: Spex
Undan: Vittja
Ras: Shetlandsponny

Vitamin kom till oss hösten 2005 efter att hans pappa hade dött..
När han kom var han bara inkörd men vi trodde att han även var inriden så jag sadlade honom och for ut o red på ängen. Han skötte sig exemplariskt! Han lyssnade superbra i ridningen och allt gick bra. Någon månad senare fick vi veta att han inte alls var inriden men det hade ju gått bra ändå:)
Vitamin och Domill gick inte alls bra ihop så Domill jagade ut Vitte ur hagen gång på gång så Vitte fick gå i en egen hage tillslut. Däremot blev Vitte och Disse väldigt bra vänner och lekte väldigt mycket med varandra. En sommar bet dom av varandras man- och pannluggar och värst såg det ut på Vitte. Hans långa fina man var inte längre än 2dm kanske och den stod åt alla håll och kanter. Han såg ut som en riktig punkare. När vi var ute på tävlingar undrade och trodde vissa att vi hade klippt han så men så var inte fallet. 
Han kvalades den 4 augusti 2007 på tiden 3.05,4 och sen hann vi göra 18 starter och hälften blev pallplatser och inte en enda diskning tiden skrevs till 2.58,1.
 Nu går inte Vitte och disse att ha ihop då dom båda vill vakta "sina" ston. 
2012 bestämde jag mig för att låna ut Vitamin så han skulle kunna få utveckla sig ännu mer så han står just nu i Sundsvall och har det toppenbra! Han kvalade honom i juni på tiden 2.47,0 och slutade den här säsongen på 2.52,3. Han sänkte honom med 5,8sekunder efter en tävlingsfrånvaro på 4år. Det är verkligen bra!
Jag var på en utställning med honom i Skule och där fick han 39p. Tror att han skulle ha fått 40p om han inte gick mot en hingst som redan var godkänd och om han hade varit lite lugnare. För domaren var riktigt imponerad av honom och uppmanade mig till att pröva premiera honom till våren så det ska jag försöka göra! :D

Här är lite bilder på min punkare!

/Alexandra

Kommentarer
Postat av: matilda

riktigt fin häst!

Svar: Tack så mycket!! :D
Alexandra & Frida

2013-01-21 @ 23:16:56
URL: http://skogsrusset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0