Sköönt Rackarn

Hej! Idag var första dagen på min fältstudievecka. Är på Djäknebodaskolan i typ alla klasser och fritids för att den är så liten. Gjorde inte så mycket men var ändå trevligt, gillar ändå att umgås med barn!:) Trevlig personal och allt sånt så veckan kommer nog gå bra:) När ja kom hem tog ja in hästarna sen gick ja till farmor och farfar då kom mina grannar som även går på Djskolan. Väldigt söta ungar men, när man varit med dom hela dagen kunde dom väl  ha hittat på nåt annat;) Aja dom berättade iallafall att de ska få ett syskon till! En till i Lantvallen så då räknade vi ut att det skulle bo typ 18 st här då om man bortser från dom nere vid havet, stor by va?;) Längtar tills jag får barn ocksååå, fatta underbart! nej de betyder absolut inte att ja vill ha barn idag men man måste väl ändå få längta;)
 
Iallafall så när Rebban kom hem så skulle vi ut och köra men ångrade oss ganska snabbt då hästarna fortfarande var väldigt blöta så jag longerade båda en kort stund på ridbanan som farfar plogat upp till mig. Inte så himla stor men fungerar gott och väl till att longera plus att det är lyse där också:) Ralle var hur duktig som helst, han brukar få lite frispel ibland och de fick han idag med;p Rackarn däremot gick de väl inte fullt lika bra med. Vi har ju aldrig riktigt kommit överens och har hållt på med honom väldigt lite. Till en början gick det hur bra som helst och han sprang på jättefint men sen vips så viker han ur spår och drar iväg... Jag som inte var superberedd, inte fick nåt fäste och inte hade några handskar släpades ju som en vante bakom honom:( När han kom ner mot stängslet tänkte ja att han skulle stanna men nej, på något vänster så kom han igenom det och när ja kände att ja kom mot de så var jag tvungen att släppa:( kändes bättre att ja skulle skada mig totalt, han va ju ändå inne i hagen. Så rebban fångade han sen provade vi igen och då skötte han sig! Skithäst, måste hålla på med honom mer!!
 
Reb tog bilder men Imessage funkar inte så kan ej lägga in från idag.. får komma senare ev:)
 
Sötaste Trasan får stå för bilden;) Han ser livsfarlig ut men är världens mysigaste:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0