Vinter, kyla och mörker

Idag var jag o älsklingen ute med två hästar. Jag körde Disse o Pelle körde Jollan. Vi började att jogga men trappade upp tempot allteftersom och hästarna kändes fin fina!!
På hemvägen släppte vi på dom rejält en bit och jäklar va bra dom gick!
Pelle backade bak med Jollan för att sen jobba på henne och oj vilken fart hon kom med! Små benen sprang på som bara den!
Disse är ju inte alls lika snabb som Jollan men han hängde med riktigt bra och jag blir så stolt över han. Körde både med tussar och halsbygeln och det gick han mycket bättre på än förra turen, dock var det inte lika många hästar runt omkring idag men ändå:)
Även Jollan fick gå med tussar då jag inte ville att hon skulle bli för het o knäpp eftersom Pelle skulle köra henne.
Men mest stolt är jag nog ändå över Pelle som skötte sig suuuuper! Det är så roligt när jag väl får med mig han ut med hästarna❤
Han körde så bra så jag tror nästan att han har tjuvtränat :p
Nu gäller det bara att få det här till en vana:D!
Efter turen stretchade jag hästarna och sen fick dom gå in o boxen o äta Hö. Tog även in Billy och Flicka så dom slapp stå ute nå mer.
/Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0