Dag 12. Hur är mina hästar att rida och köra?

Eftersom jag har tre hästar tänkte jag skriva om alla.
 
Disse är lite speciell att köra men ändå världens snällaste att köra! Man måste verkligen köra honom för att han ska gå som bäst och även när man gör det kan han göra lite som han vill. Det är inte för att han är dum eller så utan mer att han inte visar allt han verkligen kan om han inte måste. 
När man rider honom är han också duktigt. Däremot kan kan fjanta sig lite när man ka rida honom själv. Han älskar att galoppera! 
 
Foxan är väldigt lätt att köra då det bara är att sitta bakom tömmarna och hålla i sig. Hon är väldigt ärlig så känns hon pigg/het så är hon även det när man släpper på. Däremot kan hon bli lite ledsen när hon inte får springa så fort hon vill men hon skulle aldrig vara dum! När man rider henne är hon minst lika snäll och det finns nog inget som heter att "jag är trött".
 
 
Jollan kan man köra utan några som helst problem. Däremot lägger hon väldigt ofta tungan över bettet vilket gör det svårare att styra henne och ta ner henne från galopp. Hon är dock inte lika ärlig som Foxan för Jollan kan verka hur pigg/het som helst men när man sen släpper på hene är hon bara en del av det pigga - Busponny!!
Hon är lättriden och gär att styra med vikter nästan lika bra som när man styr henne med tyglarna.
 
Billy är snäll att köra men tycker det är lite jobbigt att köras helt själv. Men när vi kör honom med någon annan sköter han sig bara fint och tycker det är roligt. Hur han är att bli riden vet inte jag eftersom jag inte har ridit honom men han är snäll att bli riden på utav Ella och Tuva däremot är han som vilken annan shettis som helst som känner när ryttaren/kusken inte är tillräckligt bestämd så då kan han försöka tro att han bestämmer.
 
/Alexandra
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0