Börjar polletten äntligen falla ner?

Godmorgon finisar!

Jag måste bara berätta om gårdagen. 
Jag, mamma, Ella och Tuva åkte in med Disse och Jollan för att köra ett provlopp. Det är inte varje dag jag anmäler till provlopp men nu ville jag prova lite annan utrustning på D än vad han är van vid så då ville mamma också köra så hon tog J. 

I värmningen var D verkligen som en tickande bomb och jag anade att det inte var till det positiva... Lånade en slaggjord av 10b och den behövdes för han slog fem gånger när vi kom ut på banan efter det var han som en Heeeeelt annan häst. Kan det vara så att efter 9 år att polletten äntligen fallit ner och han förstår vad det går ut på, eller var det bara en engångsföreteelse?

Det var två återkallade starter och då gick han o var ofokuserad o lite dum S jag fick säga till han på skarpen, sen var det bara att tuta o köra!
Första 500m körde vi i klunga så jag la mig i tredjespår utanför shettisarna och då joggade han o förstod verkligen inte varför han inte fick springa snabbare. Han måste ha trott att jag fick nå hjärnfel. 

När det blev fri fart smackade jag bara på honom och oj vad fint han gick då, J kom o pressade på utsidan och han gick så otroligt fint! 
Efter mål körde vi ytterligare ett varv och jag önskar att jag hade klockat för det känns som att det gick fort för att vara D!! 
Nu är frågan om jag ska anmäla han till ett sista lopp på hemmaplan eller inte.. Jag vill ned tanke på hur han gick men samtidigt så är det disse vi pratar om och med han kan allt hända. Vill inte sluta säsongen med kaos..

Jollan var världens piggelin i värmingen och mamma visste inte om hon skulle orka hålla henne. Hon såg dunderfin it. Från sidan och det känns så surt att säsongen mer eller mindre e slut:(
Men de är bara att ladda om för nästa säsong.

En snabb fläta jag gjorde på disse o Frankrike blev nöjd med.



/Alexandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0