Gårdagen

Hejsan!

Tänkte passa på att berätta om gårdagens.
Dagen började med ett försök att skotta gården. Det gick ganska bra för att bara ha skopan och inte snöslungan som är Betydligt bättre när det bara är pudersnö. 

Efter det var det bara att gå in och göra i ordning sig för att åka till stan för att fira min storebror Lars som fyllde år i lördags. Där bjöds det på otroligt gott fika, massor mys med lilla Natalie och den gick vi ner och åt pizza. Tycker egentligen inte om det men nån enstaka gång kan det faktiskt vara gott.

När vi kom hem var det bara för mig att byta kläder och sen bege mig ut till stallet. Mockade och fixade allt sånt först sen tog jag in hästarna. Borstade Jollan och tog på henne huvudlaget och ett par tyglar sen gick vi ut och plumsade i snön. Det blev inte så länge för jag skulle även hinna ut med de två andra. Hon var otroligt pigg.
Efteråt stretchade jag henne, tror hon tyckte det var skönt.

På tur stod Disse, mitt Lill krutpaket. Han brukar vara lite skeptiskt till att plumsa men den gör gången gick det så otroligt bra!! Skrittade bara med han också och hade jag haft mer tid så hade jag varit ute längre för han flåsade inte ens när vi kom hem.
Självklart stretchade jag även honom och sen fick han gå in i boxen och äta lite Hö.

Sist ut men absolut inte minst, finaste flickan. Pigg som alltid. Dock lite stel, skulle behöva jobba mycket mer med henne för att mjuka upp henne i hela kroppen. Någon som har några bra tips på att få hästen mjuk och smidig i varje liten kroppsdel?
Stretch och mys när vi kom in i stallet igen.

Satt i bobs Box ett bra tag innan jag mattade dom och gick in. Han är så fin min lilla bob❤️

/Alexandra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0